Kurum İçi İletişim Nasıl Sağlanmalıdır?

Kurum içi iletişim, yeni jenerasyonların da iş gücüne katılmasıyla giderek daha da önemli hale geliyor. Çalışan bağlılığından çift yönlü iletişime kadar pek çok farklı açıya sahip olan kurum içi iletişim, temelde şirketlerin ve çalışanların bilgiyi paylaşma ve birbirleri ile iletişim kurma biçimleri anlamını taşıyor.

Kurum içi iletişimi başarılı bir şekilde uygulamak çok zormuş gibi algılansa da gerçek böyle değil. Şirketinizin kurum içi iletişimini başarılı bir şekilde uygulamak için ihtiyacınız olan yaklaşımlara birlikte bakalım.

Mevcut Kurum İçi İletişiminizi Değerlendirin

Pek çok organizasyon halihazırda bir kurum içi iletişim stratejisine sahiptir. Eğer mevcut bir stratejiniz yoksa, çalışanlarınıza hangi kanallar aracılığıyla ulaştığınızı ve onları hedefleyerek yaptığınız etkinlikleri düşünün. Kurum içine yönelik bu araştırma, hangi noktalarda değişikliğe ihtiyaç duyduğunuzu da ortaya koyacaktır. Bu adımda kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Mevcut kurum içi iletişim stratejinizin performansı nasıl?
  • En belirgin zayıflıklarınız neler?
  • Hangi araçları kullanıyorsunuz?

Yeni Stratejinizi Planlayın

Diğer işletme stratejilerinde olduğu gibi kurum içi iletişimde de iyi bir strateji hedeflerden, zaman çizelgesinden ve ölçümden oluşur. Planlamanın ilk adımı, planlama aşamasına gelmeden önce yürüttüğünüz araştırmadan elde ettiğiniz bilgilere göre hedeflerinizi tanımlamaktır. Bir sonraki aşama ise bu yeni stratejinin uygulanması için gereken zamanın ne kadar olduğunu belirlemek ve bir zaman çizelgesi oluşturmak olmalıdır. Kurum içi iletişimde diğer adımlara geçmeden önce stratejinizin performansını ölçmenize yardımcı olacak kilit ölçütlerinizi belirlemelisiniz.

Hedef Kitlenizi Tanımlayın

Stratejinizi belirledikten sonra bu strateji ile kimi hedeflediğinizi ve atılacak adımlara kimi dahil edeceğinizi belirlemeniz gerekir. Kurum içi iletişimde en önemli noktalardan bir tanesi stratejinizin içeriğini sahip olduğunuz çalışan kitlesine uyarlamaktır.

Herkesin Fikrini Alın

Başarılı bir kurum içi iletişim stratejisi oluşturmak, organizasyonun diğer ekiplerini dahil etmeden mümkün olmaz. Ekipler ve departmanların stratejinize nasıl katkıda bulunabileceğini belirlemek için kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Departmanlar kurum içi iletişimi sağlama çabalarına ne katabilir?
  • Hangi ekip ya da departman stratejinin hangi kısmından sorumlu olacak?
  • Tüm ekipler stratejiden memnun mu?
  • Ekipler başarı ölçütleriniz ile ilgili ne düşünüyor?

İletişim Araçlarını Belirleyin

Kurum içi iletişim için kullanabileceğiniz araçlar sosyal medya kanallarından anlık mesajlaşma uygulamalarına kadar çeşitlilik gösterebilir. Her bir aracın avantajları ve dezavantajları vardır. Kurum içi iletişim araçlarını belirlerken hangi aracın size ne katacağını incelemek ve çift taraflı iletişim için en uygun aracı seçmek önemlidir.

Değerlendirin

Kurum içi iletişim planlaması yaparken belirlediğiniz ölçütler, süreç boyunca ilerlemenizi takip etmek ve gerekli durumlarda stratejiyi güncellemek için kullanılabilir. Kurum içi iletişim stratejilerinde en sağlıklı değerlendirme türü, aylık olarak gerçekleştirilen ve düzenli olarak paydaşlarla paylaşılan değerlendirmedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir