Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Online itibar yönetimi; bir marka, kişi ya da organizasyonun dijitaldeki kamusal algısını şekillendirip etkileyecek stratejileri oluşturma işidir. Online itibar yönetimi ile insanların bir markanın ürün ve hizmetleri ile ilgili ne düşündüğü belirlenmeye çalışılır. Sosyal medyada herkes istediği her şeyi söyleyebildiği için, markanızla ilgili ne söylendiğini kontrol etmeniz de zor olabilir. Ancak gerçekten iyi planlanmış bir itibar yönetimi stratejisi, markanızın hedef kitlenizdeki algısı ile ilgili büyük bir fark yaratabilir.

Online İtibar Yönetiminin İlk Adımı

Online itibar yönetimi, iki temel prensibe dayanır: Takip ve tepki. Takip prensibi; müşterilerin, influencer’ların, rakiplerin ve hedef kitlenizin markanızla ilgili ne söylediğini bilmekten geçer. Tepki ise bu söylemleri kontrol etme amacıyla online mecralarda yaptığımız her şeydir.

Bir online itibar yönetimi stratejisinin ilk adımı markanızın itibarını takip etmektir. Tüm aksiyon planınız insanların markanızla ilgili ne söylediğine dayanır. Dolayısıyla yapılacak ilk şey, bunu öğrenmektir. İnsanlar markalarla ilgili internette sürekli konuşurlar. Tüm sosyal medya platformlarını manuel olarak taramak neredeyse imkansız olduğundan, bu işi sizin için kolaylaştıran pek çok araç da mevcuttur. Forumlar, bloglar, haber siteleri ve sosyal medya paltformlarını sizin için tarayan ve takip eden uygulamalar ve araçlar, insanların sizinle ilgilii ne söylediğini kayıt altına alırlar. Böylece markanızın sosyal medya hesaplarının doğrudan etiketlenmediği paylaşımlara bile ulaşma imkanınız olur.

Online İtibar Yönetiminde Tepki

Markamız ile ilgili ne söylendiğini bilmek, hayati önem taşır. Ancak online itibarımızı artırmanın yolu, bu söylenenlere verdiğimiz tepkiler ve aldığımız aksiyonlardan geçer. Bu aşamada en önemli olan şey, bir plana sahip olmak ve onu uygulamaktır. İşletmeniz tek bir kişiden oluşuyorsa, hem takip hem de tepki aşamalarında sorumluluk size ait olabilir. Ancak daha geniş bir organizasyona sahipseniz, mutlaka bir görev dağılımı yapmak zorundasınız. Elbette, markanızın online mecralardaki itibarını takip eden kişiler pazarlama ya da halkla ilişkiler departmanınızdan olacaktır. Ancak markanızla ilgili paylaşımları yapan, yani sosyal medya hesaplarınızı yöneten kişi mutlaka bir sosyal medya uzmanı olmalı.

Sosyal medyada markamız hakkında yapılan olumsuz yorum ve paylaşımlara karşı ilk dürtüsel tepkimiz, hiçbir şey yapmamak ve bu yorumları görmezden gelmek olabilir. Ancak bu kötü yorumlar yapılmamış gibi yapamayız. Bu yorumlara cevap vermek, potansiyel müşterileri kazanmanın en önemli yolu olabilir. Pek çok müşteri, sorunların bir anda çözülemeyeceğinin farkındadır, ancak onları dinlediğinizi ve çözüm için çabaladığınızı görmek isterler. Sosyal ağlar markamız için bir şikayet kutusu değildir. Çoğu zaman, markamız hakkında olumlu yorum ve içeriklerle de karşılaşırız. Bu yorumlar da göz ardı edilmemeli, mutlaka paylaşılmalı ve etkileşim kurulmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir