Online Mecralarda Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?

Hedef kitle belirleme işi temelde, demografik verileri ve ilgi alanları gibi bilgileri kullanarak müşterileri segmentlere ayırma ve doğru insanı doğru yerde doğru zamanda bulma işidir. Böylece ürün ya da hizmetiniz ile ilgilenen müşterilere ulaşmanız mümkün olur. Markanız ile alakasız kişilere zaman ve para harcamanın da önüne geçmiş olursunuz.

Bir ürün ya da hizmet, herkese satılabilir. Ancak oluşturduğunuz dijital içeriklerle herkesi hedefleyemezsiniz. Herkesi hedefleyemeyeceğiniz için de, sosyal medyada ulaşmayı amaçladığınız hedef kitlenizi tanımanız, tanımlamanız ve anlamanız gerekir. Online hedef kitle belirlerken mümkün olduğunca spesifik olmak ve genelden başlayıp özele inerek daha detaylı tanımlar elde etmek önemlidir. Peki ama nasıl? Cevabı oldukça basit: Araştırma ve veriye dayanarak.

Alıcı Personası Oluşturun

Eğer markanız zaten alıcı personalarına sahipse, aynı bilgiyi online mecralardaki hedef kitleleriniz için de kullanabilirsiniz. Eğer mevcut alıcı personalarınız yoksa, halihazırdaki müşterilerinizi düşünün. Ne iş yapıyorlar? Kaç yaşındalar? Ne kadar kazanıyorlar? Pek çok demografik bilgi, sosyal medya hesaplarınızın analitiklerinde bulunabilir. Bu bilgileri ayrıntılı bir şekilde listeleyin ve soru sormaya devam edin. Hedef kitlenizin hangi sorunları yaşıyor? Ürün ya da hizmetiniz hangi problemlere çözüm üretiyor? Tüm bu bilgiler, potansiyel müşterilerinizn sosyal medyada nasıl davrandığını ve neye para harcadığını anlatır. Sonuç olarak elinizde birden fazla persona kalabilir ve bu gayet normaldir.

Hedef Kitlenizin En Çok Nerede Aktif Olduğunu Bulun

Hedef kitlenizin kim olduğu ile ilgili bir fikir edindikten sonra bir diğer adım, bu kişilerin online mecralarda nerelerde vakit geçirdiklerini bulmaktır. Farklı hedef kitleler farklı sosyal medya platformlarında zaman geçiriyor olabilir. Örneğin, eski jenerasyonlar çoğunlukla Facebook’u daha aktif kullanırlar. Daha genç jenerasyonlar iseTwitter ve Instagram’ı daha aktif olarak kullanıyor olabilirler. Hedef kitlenizi online olarak nerelerde bulabileceğinizi bilirseniz, hangi sosyal medya platformlarına odaklanmanız gerektiğini de bilirsiniz.

Rakiplerinizi İnceleyin

Sosyal medyada hedef kitlenizi belirlemeye çalışırken, rakiplerinizin sosyal ağlardaki hesaplarını incelemek de oldukça etkili olabilir. Rakip markaların hesapları ile kimlerin etkileşime geçtiğini, rakiplerinizin hangi sosyal ağlarda daha aktif olduğunu ve etkileşim oranlarını inceleyerek kolayca bir sonuca varabiilirsiniz.

Müşteri Anketleri Yapın

Elinizde pek çok istatistik ve veri bulunsa da, müşterilerinizden doğrudan bilgi almak her zaman iyi bir fikirdir. Anketler, mevcut müşterilerinizin gerçekte kim olduğu ve hangi sosyal medya platformlarını tercih ettikleri konusunda size kesin bilgiler verebilir. Mevcut müşterilerinize hangi sosyal ağları kullandıklarını, kimleri takip ettiklerini ve ne tarz içeriklerden hoşlandıklarını sorabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir