Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılmalıdır?

Pazarlama iletişimi, markaların hedef kitle ve pazarlarına ulaşmak için çeşitli iletişim yöntemleri aracılığıyla yürüttükleri stratejiler bütünüdür. Genel anlamda üç şeyden oluşur: Mesaj, medya (araç) ve hedef kitle (alıcı). Pazarlamacılar pazarlama iletişimi araçlarını kullanarak potansiyel müşterileri üzerinde marka farkındalığı yaratmayı ve onların satın alma kararlarını kolaylaştırmayı amaçlar. Pazarlama iletişimi aşağıdaki sorulara bir cevap bulur:

  • Ürün neden kullanılmalı?
  • Ürün nasıl kullanılabilir?
  • Ürünü kim kullanabilir?
  • Ürün nerede kullanılabilir?
  • Ürün ne zaman kullanılabilir?

Bu soruları cevaplayan pazarlama iletişimi; reklamcılık, promosyon, sponsorluk, halkla ilişkiler ve tanıtım, doğrudan pazarlama, interaktif pazarlama, ağızdan ağıza pazarlama ve birebir satışı içerir.

Adım Adım Pazarlama İletişimi

  1. Hedef Kitleyi Tanımak

Stratejik bir iletişim planı oluşturmadan önce hedef kitlenizi tanımalı ve anlamalısınız. Her pazarlama iletişimi planı belirli ve kendine özgü bir hedef kitleye yönelik olarak geliştirilmiş olmalı. Oluşturduğunuz plan bu hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve karakteristik özelliklerini taşımalı.

  • Benzersiz Satış Teklifini Tanımlamak

Benzersiz satış teklifi (kısa hali ile USP), stratejik pazarlama iletişimi planınızın temelini oluşturur. Benzersiz satış teklifiniz, markanızın iletişim kanalları aracılığıyla yaydığı, ister halkla ilişkiler ister içerik pazarlaması amacıyla olsun, tüm mesajları yansıtmalı. Böylece markanız net, tutarlı ve akılda kalıcı mesajlar yayabilir.

  • Pazarlama İletişimi Karmasını Belirlemek

Pazarlama iletişimi karması, potansiyel müşterilere ulaşmak için kullandığınız medyaların (araçların) bir kombinasyonudur. Pazarlama iletişiminiz çeşitli kanallardan oluşabilir. Örneğin;

  • Online reklamcılık,
  • Offline reklamcılık,
  • Doğrudan pazarlama,
  • Birebir satış,
  • Etkinlikler,
  • Sponsorluklar,
  • Içerik pazarlaması,
  • Promosyon.
  • Markalaşma Elementlerinizi Tanımlayın

Pazarlama iletişimi stratejinizin en hayati parçası, markalaşma adımıdır. En temel anlamıyla markalaşma, tutarlı bir imaja sahip olmak ve pazarlama iletişiminiz içerisindeki online ya da offline tüm pazarlama materyallerinizde bu imajı yansıtmakla ilgilidir.

Örneğin;

  • Websitesi,
  • Uygulamalar,
  • Sosyal platformlar,
  • Doğrudan pazarlama kampanyaları,
  • Reklam kampanyaları,
  • Kartvizitler ve benzeri.
  • Başarı Ölçütünüzü Belirleyin

Bütünleşik bir pazarlama iletişimi stratejisi için pazarlama karmanızı belirledikten sonra, tüm iletişim kanallarınız için doğru başarı ölçütlerine ihtiyacınız var.

Örneğin, halkla ilişkiler çalışmalarınızın başarısı, marka farkındalığı ya da satışlar gibi çeşitli alanlarda ölçülebilir. Seçtiğiniz kanallara göre aşağıdaki ölçütleri temel alabilirsiniz.

  • Her bir içeriğin okunma sayısı,
  • Backlinkler,
  • Sosyal medya paylaşımlarından kazanılan websitesi ziyaretçileri.

Bu adımdaki en önemli nokta, pazarlama karmasının her bileşeni için ayrı bir ölçüt belirlemektir.

  • Uygulayın

Pazarlama iletişimi süreciniz için oluşturduğunuz plan hazırsa, bu pazarlama stratejilerini uygulayabilir, başarınızı ölçebilir ve gerekirse stratejiniz üzerinde değişiklik yapabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir