Pazarlama ve Reklam Arasındaki Mantalite Farkları

Pazarlama ve reklamcılık arasındaki farkın ne olduğundan emin değilseniz, yalnız değilsiniz. Pek çok kişi, ikisinin de birbirinden farklı olduğunu bilir ancak bu farkların neler olduğu sorulduğunda net bir cevap veremez. Ancak eğer bu farklılıklardan haberdarsanız ve pazar araştırmanızı çoktan yaptıysanız şanslısınız. O zaman markanızı ya da işletmenizi başarıya giden yolda ilerletiyorsunuz demektir. Peki sizi başarıya götürecek olan pazarlama ve reklamcılık ne demek? Bu iki süreç mantalite olarak nasıl farklılaşıyor?

Reklam Pazarlamanın Bir Parçasıdır

Hangi biçimde olursa olsun her reklam; şirketler, organizasyonlar ya da kişiler tarafından hedef kitleyi ikna etmeye yönelik olarak hazırlanmış ve ücretli bir ilandır. Reklamcılık, tüm pazarlama süreçlerinin yalnızca bir bileşenidir. Pazarlama, ürün ya da hizmeti pazara hazır hale getirme sürecidir. Reklam ise o ürün ya da hizmeti, pazarda bilinir kılmayı hedefler.

Reklam; marka, ürün ya da hizmet ile ilgili mesajı doğrudan iletmeyi amaçlar. İster bir gazete ilanı olsun, ister bir billboard; reklam dediğimiz şey pek çok katman içerir. Reklamın sanat ve tasarım yönü, pazarlamanın diğer işlevlerine kıyasla çok daha ağır basar. Bu yüzden pazarlama planları içerisinde en pahalı olanı da reklamcılıktır.

Pazarlama ve Reklam Arasındaki Farklar

Başarılı bir pazarlama stratejisi, kaynaklarının büyük bir kısmını reklama ayırır. Ancak daha geniş kapsamlı olan pazarlama ile onun bir parçası olan reklam arasındaki farklara odaklanmak için medya türlerini bilmek gerekir. Pazarlamada medya; satın alınan medya, kazanılmış medya ve sahip olunan medya olarak üçe ayrılır. Reklam, temelde yalnızca satın alınan medya ile kısıtlıdır. Ancak başarılı bir pazarlama stratejisi hem satın alınan medya hem de kazanılmış ve sahip olunan medyayı etkiler. Dolayısıyla pazarlama, reklamdan çok daha geniş bir bakış açısı gerektirir. Pazarlama, markanın satın alınan medyaya nasıl reklam verdiğini kontrol ederken aynı zamanda sahip olunan medya ile nasıl iletişim kurulduğunu ve  kazanılan medya aracılığıyla başkalarıyla nasıl etkileşime geçildiğini de belirler.

Markanız İçin Pazarlama ve Reklam

Eğer markanız ya da işletmeniz için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, işe bir pazarlama iletişimi planı yaparak koyulabilirsiniz. Bu plan şunları içermeli:

  • Bütçe
  • Vizyon ve misyon
  • Markalama ve marka mesajı
  • Amaç
  • Kısa ve uzun vadeli hedefler
  • Hedef pazar ve hedef kitle

Reklamcılık ve pazarlamada her çaba etkili sonuç vermeyebilir. Dolayısıyla markanız için en verimli olanı, pazarlama iletişiminizin profesyonel bir ekip tarafından yönetilmesidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir