PR Ajansı ile Çalışmanın Markalara Sağladığı Avantajlar

Neden bir PR ajansı ile çalışmalısınız? Her kurum, marka veya organizasyon mutlaka bu soruyu düşünmeye başlar. Ajansla çalışmak için pek çok neden bulmanız mümkün fakat bazen de çalışmamak için sebepler aradığınızı fark edebilirsiniz. Oysaki günümüzde, hakkında konuşulan bir marka yaratmak her şeydir ve bir PR ajansı, bunu sizin için sağlayabilir.

Bir reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını aynı anda ele alalım. Reklam da, düzenli bir bütçe ayırdığınız takdirde sizi tanıtan sabit mesajlar yollayabilir. Fakat reklamlar aracılığıyla elde edebileceğiniz güven son derece sınırlıdır. Halkla ilişkiler faaliyetleri ise markanızın güvenilir bir algıya sahip olması amacıyla çalışır ve hem bilinirliğinizi artırır hem de marka imajınızı güçlendirir. Böylece günün sonunda kazanan, başarılı bir halkla ilişkiler çalışması yürüten markalar olur.

Halkla İlişkiler Ajansı ile Çalışmanın 5 Faydası

1. Rakiplerinizle etkili bir şekilde rekabet etmenizi sağlar.

Tüketici odaklı satışın en büyük avantajı, tüketicinin dilinden anlayan markaların bir değil, birkaç adım öne çıkabilmesidir. En ünlü, en büyük markaları düşünün. Her biri, alanında uzman PR ajansları ile çalışarak bu günlere gelmiştir. Eğer PR ajansı ile çalışmıyorsanız, rakiplerinizin PR faaliyetleri sayesinde yerinizde saymaya değil, geriye gitmeye başlarsınız. İlgi odağı olmadığınız her gün, pazar payınızın düştüğü anlamına gelir.

2. Etkili bir marka hikayesi oluşturur ve marka bilinirliğini artırır.

Hedef kitlenizle bağ kurmanızı kolaylaştıran marka hikayeleri, özellikle start-up’ların gelişim sürecinde büyük önem taşır. Sizin bir marka hikayeniz var mı? Tüketici, etkileyici hikayenizi biliyor ve içselleştiriyor mu? Marka hikayenizi oluşturan PR ajansları, hemen ardından bilinirlik oranınızı yükseltmek adına çalışmalara başlar. Pek çok PR aracını aynı anda kullanarak genel pazarlama stratejinize uygun adımlar atar.

3. Gazetecilerle aranızda bir köprü oluşturur.

Gazetecilerin PR sürecine olan etkisi yadsınamaz. İyi bir PR ajansı ile çalışmak, gazetecilere ulaşmanızı ve etkileyici haberler oluşturmanızı kolaylaştırır. Tek başınıza bir basın bülteni hazırlayabileceğinizi ve bunun yeterli olacağını düşünüyor olabilirsiniz. Unutmayın ki tek işi hikayenizi satmak olan profesyoneller var ve onların yarattığı içerikler çok daha farklı bir dile ve akılda kalıcı bir anlatıma sahip olur.

4. Yalnızca satışları değil, online trafiğinizi de yükseltir.

Yatırım getirisini yalnızca satış odaklı incelememek gerekir. Sosyal medya trafiği, web sitesi trafiği, içerik paylaşım oranı ve benzeri ölçümler de stratejilerinizin işe yarayıp yaramadığını gösterir. Başarılı bir strateji, tanınırlığınızı artırıp imajınızı güçlendirir, hatta bir kanaat lideri haline gelmenizi bile sağlayabilir. Bu da uzun vadede satışlara yansıyarak pozitif bir ivme yaratır.

5. Kriz yönetimi sağlayarak krizi fırsata çevirir.

Doğru yönetilmediği takdirde markanın itibarına büyük bir yara aldıran krizler, bir PR ajansı tarafından kolayca bertaraf edilebilir. Başarılı bir halkla ilişkiler ajansı krizin büyümesini engelleyip sorunları hızla çözümler. Böylece itibarınız korunur ve sergilediğiniz profesyonel yaklaşımla daha da güçlendirilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir