PR Ajansı İle Çalışmanın Stratejik Önemi

Başarılı olmanın yolu her marka için aynıdır: Hedef kitleler tarafından bilinmek ve güven. Marka ile ilgili farkındalık ve güven oluşturmak, hedef kitlenin ürün ya da hizmetler ile ilgili düşüncelerini yönlendirmek ve itibarı artırmak için en etkili yol ise, markanın medyada nasıl yer aldığını kontrol etmektir. Blogger’lar, muhabirler, editörler ve influencer’lar ile uzun süreli ilişkilere sahip olan işletmeler başarılı olurlar. Yapılan araştırmalar insanların markalar ile ilgili haber ve içerikleri reklamlardan daha güvenilir ve inandırıcı bulduğunu ortaya koymuştur. Pek çok marka da reklamcılığa değil halkla ilişkilere yapılan yatırımlarının getirisinin çok daha yüksek olduğunu söylemektedir. Bir markanın başarısı için bu kadar büyük önem arz eden bir konuyu da elbette profesyonellere bırakmak gerekir. Tüm halkla ilişkiler çabaları için bir PR ajansı ile çalışmak markalara temelde üç fayda sağlar.

Objektiflik

PR ajansları, markanızla ilgili haber potansiyeli taşıyan yenilik ve gelişmelerden hangilerinin gerçekten değerli olduğunu ve hedef kitle üzerinde olumlu etki yaratabileceğini bilecek deneyime sahiptir. Markanıza dışarıdan bakabilen objektif bir bakış açısı, sizi rakiplerinizden ayıran güçlü yönleri fark etmenize yardımcı olur. İyi bir PR ajansı, ürün ve hizmetleri farklı bir bakış açısı ile değerlendirebilir ve müşterileriniz ile daha güçlü bir bağ oluşturmanızı sağlar.

Uzmanlık

PR ajansları, bünyelerinde medya uzmanları barındırır. Markanızın bilinirliği için hayati önem taşıyan kitle iletişim araçları ve gazeteciler ile güçlü ilişkileri bulunan bu uzmanlar, markanız için ücretsiz tanıtım imkanları yaratır. Gazeteciler, bildikleri kaynaklardan gelen haber ve içerikleri yayımlamaya meyillidir. Halkla ilişkiler uzmanları, hangi gazetecinin hangi sektörü takip ettiğini bilir ve haberleri yazmanın dışında doğrudan gazetecilere ulaştırma kısmını da üstlenir. PR ajansları markanız için haber yazar ve yayımlatır, markanızın etkinlikleri ile ilgili kamusal farkındalık yaratmak amacıyla medya bağlantılarını kullanır ve websitenizi arama motorlarında üst sıralara çıkaracak içerikler hazırlarlar. Alanında başarılı ve profesyonelliği ile isim yapmış PR ajansları, marka itibarınızı koruyacak ve artıracak bir güce sahiptir.

Kriz Yönetimi

Krizler, her markayı hiç beklemediği bir anda vurabilir ve markanın itibarını yerle bir edebilir. PR ajansları, beklenmedik anlarda ortaya çıkan bu krizlere anında ve doğru tepki vermek için eğitilmiş halka ilişkiler uzmanları sayesinde, kriz yönetimindeki en büyük yardımcılarınız olurlar. Bir PR ajansı ile çalışmak markanız için sayısız fayda sağlayabilir. Itibarınızı korumak ve artırmak, hedef kitlenize daha kolay ulaşmanızı sağlayacak sosyal medya stratejileri geliştirmek, kriz anlarında hedef kitleniz ile doğru iletişim kurmanızı sağlamak bunlardan yalnızca birkaçıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir