PR Ajansı Marka İletişiminize Ne Katar?

PR, yani halkla ilişkiler, doğru bir yönetim biçimiyle birleştirildiğinde oldukça güçlü bir araç olur. Müşterilerdeki marka algısını geliştirmek, marka farkındalığı oluşturmak, tanınırlık, bilinirlik gibi PR çıktıları en nihayetinde satış ile sonlanır. Tüm bunlara rağmen pek çok şirket, bir PR ajansı ile çalışmanın maliyetli ve gereksiz olduğunu düşünür. PR ajansları, yalnızca büyük şirketlerin pazarlama faaliyetlerini yürüten büyük şehir firmaları gibi algılanır. Oysa boyutu farketmeksizin tüm şirketler PR hizmetlerinden faydalanabilir. Üstelik bir PR ajansı ile çalışmak, o işletmenin büyümesini hızlandırabilir ve sektörün en iyisi haline gelmesini sağlayabilir. Faaliyet gösterilen sektör içinde deneyime sahip profesyonel bir PR ajansı ile çalışmak, marka iletişiminize üç noktada katkı sunar.

Uzmanlık

PR profesyonelleri, araştırma konusundan yaratıcılık ve iletişime kadar pek çok konuda uzmanlığa sahip olan çok yönlü kişilikler olmalıdır. Pazarlama ile PR pek çok alanda kesişse de, bir şirketin pazarlama sorumlusunun çalışma saatleri kısıtlı olduğundan, PR çoğu zaman ikinci plana atılır. Medya ilişkilerinin yönetilmesi ve iletişim çalışmalarının oluşturulması, zaman ve enerji gerektirir. Oysa PR, pazarlama ekibinin yapılacaklar listesine eklenecek bir görev olarak düşünülmemelidir.

PR süreçleriniz hedef kitlenize, sektörünüze, işletme hedeflerinize ve daha birçok faktöre bağlı olarak değişebilir. Oldukça ayrıntılı olan bu süreçler, hiçbir hatayı affetmez ve reklamcılık ile pazarlama alanlarına yönelik farklı bir bakış açısı gerektirir. Yalnızca PR üzerine odaklanmış ekipler sayesinde PR ajansları, müşterilerinin halk ile olan ilişkilerini geliştirmeye yönelik pek çok perspektife sahiptir.

Objektiflik

Kurum içi halkla ilişkiler ekiplerinin (özellikle de geleneksel pazarlamacılar için) en büyük dezavantajlarından bir tanesi, sahip olunan önyargılar ve taraflılıktır. Objektif bir değerlendirmeye tabii olmayan PR kampanyaları, beklenen ilgiyi görmeyebilir. Sonuçta gazeteciler her gün fazlaca basın bülteni ve etkinlik çağrısı alır. Tüm bu kalabalık içinden hızlıca karar vermek zorunda oldukları için de, ilgi çekici olmayan ve satış odaklı basın bültenlerini çabucak eleyiverirler. Unutmamak gerekir ki halkla ilişkiler, reklamcılık değildir.

Yanlış bir bakış açısı ile, ekibinizin bir kampanya üzerine harcadığı zaman ve çaba boşa gidebilir. PR ajansları ise hangi kampanyanın ya da etkinliğin haber değeri taşıdığını bilirler. Alakalı, doğru zamanlamaya sahip ve tutarlı PR çalışmaları medya ile ilişkilerini iyi tutmayı başaran PR ajansları sayesinde markanızın hedef kitlesine kolaylıkla ulaşabilir.

Bağlantılar

Başarılı bir PR ajansı, medya bağlantıları üzerine inşa edilmiştir. Medyada söz sahibi kişiler ile iletişimde bulunan PR ajansları, markanızın itibarını artıracak ve hedef kitlenizin marka algısını değiştirecek bir güce de sahip demektir. Gazeteciler ve muhabirler de, PR ajanslarını güvenilir bilgi kaynakları olarak görür. Dolayısıyla burada avantaj olarak görünen bağlantılar, yalnızca gazetecilerin iletişim bilgilerinin bulunduğu bir liste değil, yıllar içerisinde iyi ilişkiler geliştirilen medyalar olarak görülmelidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir