PR Ajansı Seçimi Nasıl Yapılmalıdır?

Markalar için en önemli konulardan bir tanesi, markanın bilinirliğini sağlamaktır. Hiç kimsenin bilmediği bir ürün ya da hizmet, para kazandırmaz. Markanız için bir lansman hazırlığında ya da işleri hızlandırma niyetindeyseniz, bunun için halkla ilişkiler faaliyetlerinden faydalanmanız gerekir. Eğer bu faaliyetleri kendiniz yürütemeyecekseniz, yeni bir PR ajansı seçmenizin zamanı gelmiş demektir. Doğrusunu isterseniz, halkla ilişkilerden doğru verimi almak isteyen her marka, zaten profesyonel bir PR ajansı ile çalışmalıdır. İşin zor kısmı ise sizin için doğru olan PR ajansını belirlemektir. Kendinize soracağınız birkaç soru ile, PR ajansı seçimini zorlanmadan yapabilirsiniz.

Ajans ne istediğinizi anlıyor mu?

Potansiyel PR ajansınız ile görüştüğünüzde, çalışanların sizin beklentilerinizi anladığından emin olmalısınız. Ajansın sizin sektörünüzle ilgili bir deneyimi olmayabilir ancak başarılı halkla ilişkiler uzmanları, markanızın ihtiyaçlarını anladıklarına ve yaratıcı çözümlere sahip olduklarına dair bazı işaretler verir. Potansiyel iş ortaklarınız, geçmiş işlerinde yaratıcı ve dikkat çekici mi? Uygulama ve sonuç almada ne kadar etkili olduklarını gösterebiliyorlar mı? Eğer size ilham veriyorlarsa, bu başarının habercisidir!

Ajans büyüklüğü nasıl?

Büyük ajanslar, her zaman doğru karar olmayabilir. Bazı büyük ajanslar teklifleri üst düzey (senior) uzmanlara hazırlatırlar ancak iş uygulamaya geldiğinde sorumluluk ne yazık ki daha deneyimsiz çalışanların omuzlarına yıkılır. Bu durum, size revize ihtiyacı olarak dönebilir. Eğer markanız küresel bir marka ise, elbette büyük çaplı bir ajans ile çalışmak sizin için daha etkili olacaktır. Ancak bunun dışındaki durumlarda, daha küçük bir ajans ile çalışmak size deneyimli uzmanlar ile çalışma imkanı sağlar!

Ajans dijital dünyaya uyum sağlıyor mu?

Son yıllarda halkla ilişkiler sosyal medya ve içerik pazarlaması gibi ayrı konular arasındaki duvarların yıkılışına şahit oluyoruz. Halkla ilişkiler faaliyetleriniz için en uygun iş ortağı, medyada alacağınız yeri sosyal medya aracılığıyla genişletmeli. Pek çok PR ajansı, geleneksel halkla ilişkiler faaliyetlerinde uzmandır ancak iş dijitale geldiğinde, pek çok şeyi yalnızca biliyormuş gibi yapar. Çalışmayı düşündüğünüz PR ajansının, farklı becerileri bünyesinde barındırdığından emin olmalısınız!

Bütçeniz hazır mı?

Halkla ilişkiler çalışmalarına başlamadan önce, ne kadar bütçeniz olduğuna ve bu bütçeyi nasıl harcamak istediğinize karar vermeniz gerekir. Proje bazlı olarak, uzun bir süreç boyunca bir PR ajansı ile çalışmak ve sonuçlara göre gelecek çalışmalar için karar vermek her zaman için daha etkilidir. Bu süreçte performansa göre değişmeyen sabit bir ücret üzerinde anlaşabilir ya da performans odaklı bir ödeme biçimi belirleyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir