Reklam Kokmayan Hedef Kitle İletişimi Nasıl Olmalıdır?

Reklamcılığın altın çağı olarak kabul edilen 1960’larda, bir gazeteye renkli ve yaratıcı bir ilan vermek hedef kitleyi etkilemek için yeterliydi. İnternetin günlük hayatımıza girmesiyle bu durum değişti. Markalar hedef kitlelerine ulaşmak için kolay yolu seçti ve işler kötüye gitmeye başladı. Şimdi ziyaret ettiğimiz her internet sitesinde onlarca reklama maruz kalıyor, çoğunu hiç fark etmiyor ve hatta bu reklamları görmemek için adblock denen reklam engelleyicileri kullanıyoruz. Kullanıcı deneyimini, yaratıcılığı ve kaliteyi göz ardı eden markalar; hedef kitlelerinde marka körlüğü yaratmaya devam ediyorlar. Peki markanızla ilgili negatif algı oluşturmayan ve reklam kokmayan hedef kitle iletişimi nasıl olmalı? Bu sorunun cevabı native (doğal) reklamcılık denen yeni bir reklam modelinde yatıyor.

Native (Doğal) Reklam Nedir?

Geleneksel reklamcılık stratejilerinin eski etkisini kaybettiği günümüzde, markaların potansiyel müşterilerine arada hiçbir engel olmadan ulaşmasının yolu yeni bir pazarlama stratejisi oluşturmaktan geçiyor. Native (doğal) reklam; web içerikleri ile senkronize olabilen, rahat, göze batmayan ve reklam kokmayan bir reklam türü. Pek çok reklamcı da native reklamın hedef kitleler tarafından daha güvenilir ve çekici algılandığı konusunda hemfikir. Araştırmalar, reklam kokmayan bu hedef kitle iletişimi türünün markalar için hedef kitle ile pozitif etkileşim oluşturduğunu kanıtlıyor. Ziyaret ettiği sayfanın doğal akışı içerisinde native reklam ile karşılaşan kullanıcı, rahatsız etmeyen ve dikkat çekmeyen bir dille hazırlanan içerikleri gönül rahatlığı ile tüketiyor.

Kullanıcı için fayda gözeterek, bilgi odaklı ve eğlenceli bir şekilde hazırlanan native reklam içerikleri; marka, ürün ve hizmeti hedef kitlesi ile mümkün olan en doğal şartlarda buluşturuyor. Böylece olumlu geri dönüşler ve yatırım getirisi, diğer reklam çabalarına göre daha yüksek oluyor. Tüm bunların kaçınılmaz bir sonucu olarak native reklam, dijital pazarlama çabaları içerisinde kendine sağlam bir yer buluyor.

Reklam Kokmayan Reklam Nasıl Yapılır?

Reklam kokmayan başarılı bir hedef kitle iletişiminin yolu, hedef kitleyi iyi tanımaktan ve onlarda merak uyandıracak yaratıcı içerikler üretmekten geçiyor. İçerik pazarlaması alanında değerli bir araç haline gelen native reklamcılık ne kadar doğru uygulanırsa yatırım getirisi de o kadar yüksek oluyor. Reklam kokmayan, başarılı bir hedef kitle iletişimi için atılması gereken bazı adımlar şu şekilde:

  • Kampanya hedeflerini belirlemek,
  • Hedef kitleyi anlamak ve tanımlamak,
  • Doğru yayıncıları (web siteleri) seçmek,
  • İlgi çekici ve alakalı içerikler hazırlamak,
  • Kampanya bütçesini belirlemek,
  • Doğru sonuçlar elde edene kadar analiz ve test etmek.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir