SEO ve SEM Arasındaki Temel Farklar Nelerdir?

Bir marka veya işletme sahibiyseniz, çevrimiçi dünyada devamlı olarak kullanılan şu tabirlere aşina olmalısınız: SEO ve SEM. Dijital pazarlama ile ilgilenen pek çok kişinin hakkında biraz olsun bilgi sahibi olduğu fakat çoğu zaman tam olarak ne olduğu anlaşılmayan ve sıklıkla birbirleriyle karıştırılan bu iki kavramın ne olduğunu, en temel farklarını ve hangisini tercih etmeniz gerektiğini gelin, birlikte inceleyelim.

SEO Nedir?

SEO yani Search Engine Optimization, arama motoru sıralamalarını organik bir biçimde yükseltmeyi amaçlayan bir dijital pazarlama bileşenidir. Hangi sektörde yer alan bir marka ya da işletme olursanız olun, arama motorları sizin en yakın arkadaşınız olmak durumundadır. Günümüzde mevcut ve potansiyel müşterilerinizin satın alma kararı öncesi araştırma yapmalarının ilk yolu, ihtiyaç duydukları ürün ya da hizmeti arama motoruna yazmaları ile gerçekleşir. SEO uyumlu içerikler üreterek kullanmanız gereken bu anahtar kelimeler tıpkı rakipleriniz gibi sizin de arama sayfası sonuçlarında çıkmanızı sağlar. İçerik pazarlamasına verdiğiniz önem, bu sıralamadaki yerinizi belirleyen en önemli faktör olacaktır. Arama sayfası sonuçlarında üst sıralarda yer almak, hem sitenizin ziyaretçi trafiğini artırmak hem de günün sonunda bu ziyaretçileri sadık birer müşteriye dönüştürmek için önemlidir. Elbette unutmamak gerekir ki SEO yalnızca içeriğe bağlı olarak gelişmez, sitenizin yazılımı kadar site dışı faaliyetler de sıralamanız üzerinde etki sahibidir.

SEM Nedir?

SEO ile sıklıkla karıştırılan SEM yani Search Engine Marketing, arama motorları aracılığıyla oluşturulan sonuç sayfasında üst sırada yer almanızı sağlayan bir ücretli reklam pazarlamasıdır. Popüler arama motorlarında yayınlanması için hazırladığınız reklamlar, belirli anahtar kelimeler hedeflenerek oluşturulur. Bu sayede potansiyel müşterilerinizin aramalarında çıkan sonuçlar arasında ücretli reklamınız da yer alır. Satın alabileceğiniz pek çok ücretli reklam çeşidi mevcuttur. Hangisinin daha verimli çalışacağı tamamen dijital pazarlama kampanyanıza ve stratejilerinize göre şekillenir.

SEO mu Yoksa SEM mi Tercih Edilmeli? Bilmeniz gereken en önemli nokta, SEO ile SEM’in birbirlerine alternatif olmadığıdır. Her iki yöntemi de içeren bir pazarlama stratejisi, hem kısa vadede hem de uzun vadede başarıya giden yolu yakalamanızı sağlar. Çok iyi bir içerik stratejisine sahip olsanız bile, SEO’nun sabır ve istikrar gerektiren bir süreç olduğunu kabul etmek gerekir. SEO daha yavaş ama emin adımlarla ilerler ama organik trafik yarattığı için son derece önemlidir. SEM ise hem SEO faaliyetlerinize devam ederken potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkmanızı sağlar, hem de organik kampanyanızı destekleyerek bilinirliğinizin ve tıklanma oranlarınızın artmasına yardımcı olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir