SEO Yaparken Bunları Dikkate Almalısınız

Her markanın web stratejisinde bulunması gereken SEO (arama motoru optimizasyonu), arama motorları aracılığıyla gerçekleşen online aktiviteleri oldukça yüksek bir oranda artırır. Çeşitli anahtar kelimelerde hangi sıralamaya sahip olduğunuz, domain (alan adı) otoriteniz aracılığıyla belirlenir ve elbette bu da SEO’nun etkilediği alanlardan bir tanesidir. Ancak başta Google olmak üzere pek çok arama motoru, kullanıcılar için daha iyi bir deneyim yaratmak amacıyla belirli aralıklarla algoritmalarını günceller. Dolayısıyla işletme sahipleri ve pazarlamacılar için SEO konusundaki gelişmeleri takip etmek oldukça önemlidir. Son gelişmelerle birlikte SEO çalışmalarınızın etkisini artırmak ve arama motorlarındaki sıralamanızı artırmak için mutlaka dikkate alınması gereken şeylerden birkaçını sizin için derledik.

Websitenizi Hızlandırın

Yavaş yüklenen bir web sayfası, özellikle günümüz kullanıcılarının deneyimini olumsuz etkileyen bir faktör. Websitenizin hızı o kadar önemli ki, hedef kitlenizin satın alma kararları bile buna bağlı olabilir. Google 2010 yılında websitesi hızını önemli sıralama faktörlerinden biri haline getirdiği için, sayfa yüklenme hızınız yavaşsa organik sıralamalarda yer kaybetmeniz işten bile değil. Üstelik içeriğinizin kalitesi ya da tasarımınızın profesyonelliği bile bunun önüne geçemez! Bu konuda atabileceğiniz ilk adım, websitenizi yavaşlatan tüm elementlerden kurtulmak. Eğer WordPress kullanıcısı iseniz, ihtiyacınız olmayan eklentileri deaktive ederek işe koyulabilirsiniz.

Merak Uyandıran İçerikler Oluşturun

SEO çalışmalarının yeni yeni yükselmeye başladığı zamanlarda anahtar kelime çalışmaları, içeriğin özgünlüğüne ve yaratıcılığına baskın geliyordu. Değişen algoritmalara rağmen içeriklerinizi eski mentalite ile üretiyorsanız, bu durumu değiştirmenin zamanı gelmiş demektir. Websiteniz için içerik oluştururken, arama motorlarını değil, içeriğinizi okuyacak kişileri ön plana almalısınız. Eğer arama motoru örümceklerini, ürün ya da hizmetinizi alacak gerçek müşterilerinizin önüne koyarsanız, sadık bir müşteri kitlesi oluşturamazsınız!

Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin

Pek çok marka mobil uyumlu websitelerini bir “ekstra” olarak düşünse de, websitelerin mobil uyumlu olması Google için bir zorunluluk. Üstelik 2015 yılında Google, sonuç sayfalarında mobil dostu websiteleri için önceliklendirme yaptığını açıkladı. Yapılan bir araştırmaya göre ise web trafiğinin %57’sini mobil cihazlar oluşturuyor. Bu durumu lehinize çevirmek için yapmanız gereken, mobil kullanıcılarına hitap edecek kısa ve çabuk okunabilecek içerikler üretmek.

Sosyal Medyayı Gözden Kaçırmayın Bu taktik bir pazarlama tavsiyesi gibi dursa da, SEO stratejinizde de oldukça işinize yarayacak. Hepimiz sosyal medya profillerinin de arama motorlarında sıralandığını biliyoruz. Çoğumuzun fark etmediği şey ise, pek çok markanın sosyal medya profillerinin arama motoru sonuç sayfalarında en üst sıralarda çıktığı. Sosyal medyada paylaşılan linkler, markanızın içeriğinin daha çok tüketilmesini ve arama motorlarının sıralamasında üst sıralara çıkmasını sağlayabilir

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir