SEO’nun PR Faaliyetleri İçin Önemi

SEO ve PR ilk bakışta birbirinden çok farklı alanlarmış gibi görünebilir. SEO, belli kurallar doğrultusunda oluşturulan içeriklerle organik trafik elde edilmesine yardımcı olur. PR ise bir kişi, kurum veya markanın hedef kitlelerine yönelik bir iletişim diliyle tanıtım gerçekleştirmesidir. Buradan da anlaşılacağı gibi, başarılı bir SEO hizmeti, PR içeriklerinin hedef kitle ile buluşmasını ve hedeflenen sonuçların alınmasını kolaylaştırır. Peki bunu tam olarak nasıl yapar?

SEO ve PR İlişkisi Nasıl İşler?

1. Medya ilişkilerinin önemli bir kısmı internet üzerinden yürür.

Gazetecilerle olan bağlantılarınız son derece önemlidir. Fakat şunu unutmamak gerekir ki gazeteciler de herhangi bir PR materyaline ulaşmak için interneti kullanır! Günün sonunda arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almanız, oluşturulan haberde sizden bahsedilip bahsedilmemesi kadar büyük bir farklılık yaratabilir. Şimdi, spesifik bir konu hakkında oluşturulan bir yazı hayal edin. Gazeteci yaptığı haber için gerekli sektörel anahtar kelimeleri arama motorunda aramak zorundadır. Eğer sonuç listesinde yer almazsanız, yalnızca bu fırsatı kaçırmakla kalmaz, rakiplerinizden bahsedildiğini de görmek zorunda kalırsınız.

2. Hedef kitlenizin size internet aracılığıyla ulaşabilmesi gerekir.

Dijital dünyanın sunduğu pek çok imkan mevcutken geri planda kalmayı seçmeyin. Müşterilerinize ve potansiyel alıcılarınıza sizi çevrimiçi bir şekilde bulabilmeleri için fırsat tanımalısınız. Bu yüzden profesyonel bir web sitesi kurun ve doğru anahtar kelimelerin yer aldığı bilgilendirici içerikler üretin. Bu, hem reklam ve pazarlama faaliyetlerinizi olumlu yönde etkiler hem de satışları artıran fırsatlar yaratır.

3. Doğru içerikler üretmek düşünce liderliğine yol açar.

Alanınızda uzmansınız ve bunu hedef kitlenizle paylaşmak istiyorsunuz. O halde onların ilgisini çeken, aradıkları sorulara dair cevaplar barındıran ve içeriklerinizi kendi sosyal medya hesaplarında paylaşmaya iten gönderiler oluşturmaya ne dersiniz? Halkla ilişkiler stratejileriniz doğrultusunda kanaat liderliği yaptığınız nitelikli içerikler SEO uyumlu olduğu takdirde sizi pek çok yeni okuyucuyla buluşturmakla kalmaz, aynı zamanda uzman imajınızı pekiştirmenizi sağlar.

4. SEO uyumsuz içerikler, kaçırılan fırsatlar anlamına gelir.

SEO uyumu dendiğinde aklınıza yalnızca web sitesi içerikleri veya kurumsal blog yazıları gelmemeli. PR’ı bir bütün olarak düşünmeli ve oluşturduğunuz tüm materyallerde SEO uyumu gözetmelisiniz. Örneğin, bir basın bülteni hazırladığınızda içeriğin yanı sıra kullanılacak görsellerin başlıklarını ve açıklamasını da SEO uyumlu hale getirmeyi alışkanlık edinebilirsiniz.

5. Web sitesi verilerinden yararlanılarak yapılan analizler sizi başarıya taşır.

Google Analytics’i, yalnızca SEO veya reklam kampanyası analizlerini kontrol etmek için kullanmayın. SEO destekli içeriklerinizle elde ettiğiniz web sitesi trafiğinizi iyice ölçümleyin ve sitenizi ziyaret eden kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi sahibi olun. Bu analizler doğrultusunda hedef kitlenizi ve PR faaliyetlerinizi genişletebilir, ve hizmetlerinizle ilgilenecek yeni pazarlar, şehirler veya online platformlar keşfedebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir