Yeni Nesil Halkla İlişkiler Nasıl Olmalıdır?

Yeni nesil halkla ilişkiler faaliyetleri, dijital PR veya online PR olarak da adlandırılır. Anlaşılacağı üzere, geleneksel halkla ilişkiler metotlarının günümüz anlayışında yeniden değerlendirilmesi ve bazı noktalarda ayrışması, yeni nesil halkla ilişkiler kavramını ortaya çıkardı. PR, hala bir kişi, kurum veya markanın hedef kitlesi üzerindeki itibarını yönetme süreci olsa da, artık kullanılan araçlar farklılık gösteriyor. Yani amaç tüketici nezdindeki marka imajını ve algıyı güçlendirmek olsa da, tüketiciye ulaşmak için bambaşka bir yaklaşım sergilenmesi gerekiyor. Bu da ortaya yeni nesil halkla ilişkiler nasıl olmalıdır, sorusunu çıkarıyor.

Yeni Nesil Halkla İlişkiler Neleri Kapsar?

Halkla ilişkiler çalışmaları olumlu algı oluşturmayı ve varolan bu algıyı geliştirmeyi hedefler. Bu sebeple PR faaliyetleri kapsamında pek çok araç kullanılır. Yeni nesil halkla ilişkiler, üzerinde bazı değişiklikler gerçekleştirse de kimi geleneksel PR yöntemlerini kullanmaya devam edebilir. Bu araçların en başında basın bültenleri gelir. Online PR ajansları, SEO uyumlu basın bültenleri hazırlayıp hem geleneksel hem dijital araçları aynı anda kullanır. Böylece iki tarafta da haber olmakla kalmayıp, online dünya üzerindeki görünürlük da sağlanır.

Yeni nesil halkla ilişkiler faaliyetleri, dijital dünyadan ayrı olarak düşünülemez. Tıpkı SEO uyumlu basın bülteninde olduğu gibi, SEO destekli web sitesi içerikleri, kurumsal blog yazıları ve benzeri çalışmalar da PR süreci içerisinde önemli rol oynar. Dijitalleşen dünyada tüketicinin yalnızca birkaç tık uzağında olmanızı sağlayan sosyal medya platformları da, hem tanınırlık hem de itibar yönetimi açısından büyük önem taşıyarak online PR faaliyetlerini destekler.

Yeni Nesil Halkla İlişkiler Çalışmalarının Avantajları:

1.Markanın imajını ve itibarını yönetmenizi sağlar.

Dijital dünya sizlere, markanızı tanıtma, güçlü yönlerinizi öne çıkarma ve hem mevcut müşterilerinizle hem de potansiyel alıcılarınızla buluşup algılarını değiştirme ve geliştirme imkanı sunar. Bu süreç doğru yönetildiği takdirde pek çok alternatifi bulunan herhangi bir marka değil, “lovemark” haline gelme fırsatı yakalayabilirsiniz.

2. Sektörel uzmanlığınızı sergilemenizi ve kanaat önderi rolü üstlenmenizi kolaylaştırır.

Doğru içerik stratejileri sayesinde sosyal medya ve kurumsal blog paylaşımlarınızla bilgilerinizi sergileyebilir, bu alanda bir otorite kabul edilerek geniş kitleleri etkileyen içerikler üretebilirsiniz.

3. Hedef kitlenize ulaşmanıza ve bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur.

Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor? Mevcut müşterileriniz, potansiyel alıcılarınız, gazeteciler… Yeni nesil halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında kullandığınız dijital platformlar ile hedef kitlenize ulaşmanız geleneksel PR’a göre çok daha kolaylaşır.

4. Dijital pazarlama ve SEO ile PR süreci desteklenir.

Yukarıda paylaştığımız basın bülteni örneğinde de görüldüğü gibi, arama motorlarına yönelik içerikler bilinirlik oranınızı yükseltir. Doğru dijital pazarlama stratejileri ile de en spesifik hedef kitle gruplarına bile erişim sağlanabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir